foto

Každý den si udělejte procházku

Nezáleží, jestli máte čtyři nebo dvě nohy, chůze představuje jeden z nejbezpečnějších a nejjednodušších způsobů, jak shodit kalorie a posílit kardiovaskulární systém. Pravidelné procházky vám poslouží jako prevence proti depresi, obezitě, diabetu 2. typu, karcinomu prsu a tlustého střeva a udržují vaše kosti silné a mysl připravenou řešit každodenní problémy.

Pijte vodu

Psi ani kočky nepijí sladké nápoje, kávu ani alkohol, když mají žízeň. Také pro lidi představuje voda nejzdravější podobu tekutiny, dodává svalům a tkáním potřebnou hydrataci bez toho, aby tělu přinášela kalorie nebo látky, které ho zbytečně zanášejí nebo mu dokonce škodí.

Relaxujte na čerstvém vzduchu

Stejně jako se pes potřebuje proběhnout venku, aby načerpal energii, i vám pobyt na čerstvém vzduchu přináší kromě větší odolnosti proti stresu a fyzické kondice také zvýšenou hladinu vitaminu D. Pohyb v přírodě je obzvláště důležitý pro děti, kterým pomáhá k lepšímu výkonu ve škole, mírní symptomy ADHD a zlepšuje vidění na dálku.

Protahujte se

Protahujte se jako kočka několikrát denně, pomůže vám to získat větší ohebnost, posílí to vaše svaly a zlepší vaší výdrž. Navíc protahování je vhodné i pro ty, kterým nemoc nedovoluje náročnější fyzickou aktivitu.

Vyhledávejte stín

Všimli jste si, že zvířata vždy vyhledávají k relaxaci venku stín? Slunce může být stejně tak příjemné, jako nebezpečné, proto nevystavujte svou pokožku nezdravému UV záření, aniž byste jí předtím ošetřili opalovacím krémem. I když první jarní paprsky vypadají nevinně, i oni způsobují nepříjemné spáleniny, a tím zvyšují riziko vzniku melanomu.

Nedělejte víc věcí najednou

Všimli jste si někdy, že by pes nebo kočka prováděli dvě činnosti zároveň? Zvířata soustředí svou veškerou pozornost jen na jednu aktivitu, ať už je to chytání myši nebo krmení. Tím, že jsme se naučili dělat více věcí najednou, příliš zaměstnáváme naši pozornost a paměť, naopak pokud se zaměříme pouze na jeden úkol, řešíme ho efektivněji a neztrácíme zbytečně čas.

Dejte si šlofíka

Žádné domácí zvíře nevydrží bez přestávky dovádět celý den. Studie, která může sloužit jako důkaz, že by lidé měli inspirovat svými čtyřnohými přáteli, zahrnovala okolo 24 000 lidí, ti, kteří si dávali pravidelného šlofíka, umírali až o 37 % méně na onemocnění srdce než ti, kteří si spánek nedopřívali. Až se tedy budete o víkendu rozhodovat, jestli si dát dvacet, tak neváhejte ani minutu a přidejte se ke svému domácímu mazlíčkovi.

Nepodceňujte důležitost rutiny pro organismus

Zvíře nerozezná, jestli je pondělí nebo pátek, ale je navyklé na každodenní rutinu. Rutina mu pomáhá nejen si lépe zvyknout na každodenní činnosti, ale posiluje i jejich biorytmus. U lidí například mnohdy poskytuje jednoduché řešení proti nespavosti.