1. Zelenina

V létě by mělo být minimálně jedno jídlo tvořeno zeleninou, ideálně by to měla být večeře. Udělejte si salát s lehkou zálivkou nebo si zeleninu nakrájejte na kousky ke svačině. Zelenina se hodí i k přípravě plnohodnotného poledního jídla. Vyzkoušet můžete recepty s cuketou nebo lilkem. Zelenina je také vhodná pro zdravější a lehčí grilování.

2. Ovoce

K létu patří i sladká svačina v podobě ovoce. Pozor ale, abyste to s ním nepřehnali. Ovoce obsahuje hodně cukru, proto není vhodné pro lidi, kteří se snaží zhubnout. Přednost dávejte ovoci, které obsahuje hodně vody, jako je například meloun. Pomůže vám s doplňováním pitného režimu.

3. Maso

Co v létě do kuchyně nepatří?

  • Těžké smetanové omáčky
  • Tučná masa
  • Tučné sladkosti
  • Alkohol

Pro letní měsíce jsou vhodná především bílá masa a ryby. Snažte se vyhnout tmavému tučnému masu, které je zbytečně těžké na trávení. Pozor si dejte i na různé klobásy, párky a další uzeniny, které se používají při grilování.

4. Polévky

Ideálním letním jídlem jsou také polévky. Zasytí vás, ale přitom se nebudete cítit přejedení. Vyzkoušejte některý z receptů na studené polévky, například polévku gazpacho, okurkovou nebo avokádovou.