Kamenem úrazu totiž ve většině případů bývají malé svačiny, nebo jen příležitostné dobroty, kterými se snažíme oblažit nejen chuťové smysly. Bylo by hezké, kdyby se každý mezi hlavními jídly vyvaroval sladkého a nahradil ho výhradně zeleninou a ovocem. Tak to ale bohužel nefunguje a o slovo se musí hlásit alternativy. Proto se podíváme na několik zdravých, ale přesto chutných svačin a drobných dobrot, kterými můžete lehce nahradit vaši pravidelnou dávku rohlíku s paštikou.

Mořská řasa Nori

Zavítejte do místního obchodu s japonskými specialitami a kupte si několik plátků mořské řasy Nori. Běžně se používá pro přípravu sushi, skvěle chutná ale i samotná. Řasa má podobný efekt jako některé chipsy. Připravte si tedy zásobu čisté vody na zahnání žízně.

Oříšky

Ideálním svačinovým společníkem na cesty jsou v podstatě všechny druhy ořechů (na ten kokosový zapomeňte, zabírá příliš místa). Mandle, arašídy nebo pistácie, fantazii se meze nekladou. Oříšky jsou dobře skladné, nekonečně chutné a hlavně obsahují spousty potřebných minerálů. Preferujte lehce pražené bez přidané soli. A nezapomeňte na pravidlo, že mandle se slupkou mají mnohem více vlákniny než ty, které byli staženy z kůže.

Antipasto

Italové, jako vyhlášení gurmáni, vědí, co je dobré a zdravé. Antipasto, neboli předkrm, se v italské kuchyni skládá z oliv a nakládané zeleniny. A právě těchto pochutin lze vhodně využít pro zdravou a samozřejmě chutnou svačinu.

Vařená vejce

Pro vegetariány nepříliš schůdné, pro všechny ostatní se ale jedná o skvělý a jednoduchý zdroj proteinů. Uvařte si jich několik a jako malou svačinu podávejte s trochou pepře nebo soli.

Cizrna

Cizrna je pro zdravé mlsání nebo vydatnou svačinu tou nejlepší možnou volbou. Pokud si dáte tu práci a orestujete jí s trochou vybraného koření, prostě a jednoduše si jí zamilujete.

Tmavá čokoláda

Pokud se nemůžete vzdát sladkého, vaší jedinou volbou by měla být tmavá čokoláda. Když nic jiného, dostanete do sebe alespoň nějaké antioxidanty. Volte raději lepší a ověřené výrobce, kteří udávají procentuální zastoupení kakaa. Čím více kakaa čokoláda obsahuje, tím méně je v ní totiž cukru.

Mimo výše uvedený výběr se samozřejmě nebojte experimentovat. Zelenina je volbou ideální, nikoliv nutnou. Nutné je pouze vynechání všemožných rychlých občerstvení, které namísto dodání energie pouze zaplaví vaše tělo tuky a cukry. Opačný efekt v podobě únavy a těžkého pocitu v žaludku následuje vzápětí. To se vám se správně zvolenou stravou nestane.