fotoCo je příčinou nadýmání?

Nadýmání může způsobit velké množství faktorů. Tím základním je špatný výběr potravin. Některé totiž přispívají ke kvašení a uvolňování plynu ve větších množství než jiné. Navíc různí lidé jsou citlivější na různé druhy potravin.

Čemu se vyhnout při nadýmání?

  • Syrové zelenině
  • Sacharidům s vysokým obsahem cukru a škrobu
  • Tučným a kořeněným jídlům
  • Slazeným nápojům a alkoholu
  • Žvýkačkám

Obecně ale nadýmání způsobují hlavně sacharidy bohaté na cukry a škrob (těstoviny, obilí). Vhodná není čerstvá či sušená zelenina, zvláště zelí a paprika.

K problémům s nadýmáním přispívá i nervozita a stres. Pokud totiž jíte příliš rychle, málo žvýkáte a polykáte velké množství vzduchu, které se vám pak hromadí ve střevech. Pocit těžkosti se dostavuje zejména po konzumaci ve fast foodech, kde jí každý velmi rychle a zapomíná pořádně žvýkat.

Nadýmání – triky jak mu předejít

Pokud jste zvláště citliví na nadýmání, je pro vás lepší omezit nebo zcela vyloučit potraviny, které ho způsobují. Rozhodně ale ze svého jídelníčku nevyřazujte zeleninu. Zkuste pouze omezit některé její druhy a jezte ji spíše vařenou.

V každém případě se ale vyhněte pokrmům smaženým, s vysokým obsahem tuku a koření. Jezte v klidu, po malých soustech a dávejte si pozor na pravidelné a dostatečné žvýkání. Nemluvte s plnými ústy. Pijte také hodně vody, především mezi jídly.

Vyhněte se slazeným nealkoholickým nápojům, alkoholu a nežvýkejte žvýkačky. Dalším zaručeným tipem je bylinný čaj z bazalky, kmínu a fenyklu. Pokud vám tyto tipy nepomohou, můžete využít také malých tabletek černého uhlí, které absorbují přebytek vzduchu.