Metoda 1: Přestala, aby byla příkladem synovi

Sandy se rozhodla přestat s kouřením v okamžiku, kdy zjistila, že s tímto zlozvykem začal také její devatenáctiletý syn. Uvědomovala si všechna zdravotní rizika, která synovi kouření může způsobit a konečně měla velice silný důvod, proč sama přestat kouřit.

Proto uzavřela se synem dohodu, že společně přestanou. Dva měsíce žvýkala Sandy od rána do večera žvýkačky, ale její vůle zbavit syna škodlivého zlozvyku u nich obou nakonec slavila úspěch.

Metoda 2: Za každý týden bez cigarety 5 dolarů od šéfa

Čtyřiatřicetiletá Melissa přestala kouřit díky svému šéfovi. Ten nabídl každému kuřákovi ve firmě za každý týden bez kouření pět dolarů. Po dobu šesti měsíců ukládal tuto částku do speciálního fondu. Pokud kuřák dohodu nedodržel, peníze propadly.

Navíc svým zaměstnancům pořídil vše, co pro odvykání potřebovali – od nikotinových náplastí přes žvýkačky až po akupunkturu. Melissa vyzdvihuje při odvykání hlavně sílu týmového ducha a odvykání ve skupině.

Metoda 3: Sílu přestat dodala mantra

Susan se podařilo skončit s kouřením po dlouho prohrávaném boji pomocí vitamínových pastilek a mantry. Byť se jí to zdálo zpočátku zvláštní, zejména ve chvílích samoty jí stále se opakující slovní spojení zabránilo zapálit si.

Metoda 4: Díky disciplíně přestal sám, teď pomáhá druhým

Cvičení se stalo základem při odvykání kouření šestačtyřicetiletému Robertovi. Jako bývalý voják byl zvyklý na disciplínu a díky pevné vůli se mu podařilo přestat kouřit.

S pomocí svých zkušeností z vojenského života a při odvykání kouření poté založil úspěšný tábor pro odvykání kouření, jehož základem je především přísný režim, vyčerpávající systém činností a cvičení a hlavně týmový duch.

Odvykání kouření se většinou neobejde bez abstinenčních příznaků. Fyzické příznaky odvykání obvykle odezní během týdne, horší jsou psychické příznaky, které přetrvávají déle. Pak už záleží především na síle vaší vůle a důvodu, proč jste se rozhodli s kouřením přestat.