foto

Lékaři z Německé společnosti pro gynekologii a porodnictví (DGGG) a Oborového svazu gynekologů (BVF) vydali prohlášení, ve kterém doporučují ženám trpícím premenstruačním syndromem (PMS) vyhýbat se kávě, kolovým nápojům, čaji, alkoholu a také soli. Kofein prohlubuje obtíže, které ženy během PMS pociťují. Pokud žena navíc přijme méně tekutin než obvykle, může dojít k zmírnění nepříjemného pnutí v prsou.

Mezi typické symptomy provázející premenstruační syndrom patří také podrážděnost nebo vyčerpání. Ženy by však proti nim neměly bojovat pomocí sladkostí, tedy rychle se vstřebávajících uhlovodíků. Místo toho je na místě strava s nízkým obsahem tuků a vysokým podílem vitamínů, díky které může dojít ke zmírnění výkyvů nálad, nečistot pleti, poruch trávení a chutě k jídlu či nadměrnému ukládání vody v těle. Do jídelníčku by měly být zařazeny především ryby bohaté na tuk (např. losos, makrela) a potraviny s vysokým obsahem vápníku, vitamínu D a B6. Experti navíc doporučují v rámci úpravy životosprávy zařadit alespoň třikrát týdně nějakou sportovní aktivitu a dopřávat si během trvání PMS dostatek spánku.

Pokud jsou bolesti nebo obtíže příliš silné, mohou vám pomoci také plody drmku obecného (vitex agnus-castus), popř. vám váš ošetřující gynekolog předepíše hormonální antikoncepci s obsahem estrogenu a gestagenu.