Známe to každý. Na dovolené se doslova a do písmene přecpáváme všemožnými specialitami místní kuchyně. Cvičební plán zase trpí pod nátlakem výprav za památkami a uměním. Je tedy více než jednoduché během několika týdnů ztratit dlouze budovanou fyzickou kondici i stravovací návyky.

Stačí ale dodržovat několik jednoduchých zásad a s trochou trpělivosti se ze svých cest vrátíte ve stejné, nebo i lepší formě.

Chůze, chůze a ještě jednou chůze

Nikdy si na dovolené nepronajímejte automobil. Nejlepší způsob, jakým můžete poznat cizí zemi, je chůze. Pokud je to jen trochu možné, upřednostňujte pěší dopravu před hromadnou. Chůze nemusí být jen nudná, zkuste měnit tempo nebo konverzovat s blízkými. Pokud dáte přednost chůzi, máte z poloviny vyhráno.

Cviky s vlastní váhou

Na cestách je cvičení s vlastní váhou mnohdy jediným dostupným prostředkem posilování. To vám ale nemusí bránit v jeho zařazení do denního cestovního plánu. Přivstaňte si a 30 minut věnujte kombinaci různých druhů kliků, dřepů a pečlivého protažení. Den tak nastartujete tím nejlepším možným způsobem.

Běh je dobrý, nikoliv nutný

Nadšenci do dobré fyzické kondice mohou navíc zahrnout do ranního bloku cvičení krátký běh. Při svižnějším tempu postačí pouhých několik uběhnutých kilometrů. Mimo to, že prospějete svému tělu, máte také možnost poznat vaše prázdninové bydliště z trochu jiné perspektivy. Jen málo co se vyrovná pohledu na probouzející se město. 

Jezte zdravě

Kamenem úrazu pro zdravý životní styl je stravování během zahraničních pobytů. Speciality místní kuchyně lákají. Snažte se překonat vaše chutě a držte se zaběhlých návyků, které obsahují velké množství ovoce a zeleniny.

Jezte rozvážně

Místní pochutiny si samozřejmě dopřát můžete. S jejich konzumací to ale nepřehánějte. Preferujte malé porce. Jezte pomalu a skutečně si jídlo vychutnejte. Úplně se pak vyvarujte sladkých nápojů. Pokud toto dodržíte, následnou chůzí optimální počet nastřádaných kalorií zase spálíte.

Využijte město jako hřiště

Popusťte uzdu své fantazii a využijte místo pobytu jako hřiště nebo posilovnu. Obyčejné schody se mohu proměnit v účinný cvičební nástroj, stejně tak stromy v parku nahradí posilovací hrazdu. Na udivené kolemjdoucí nedbejte. Zůstanete fit a ještě se pobavíte.

Výše uvedený „cvičební plán“ mimochodem skvěle funguje i v běžném životě. Nemusíte být tedy zrovna na dovolené nebo zahraniční cestě, abyste si ho mohli vyzkoušet. Tak směle do toho.